در کنار شما جاودانه خواهیم ماند

در کنار شما جاودانه خواهیم ماند

در کنار شما جاودانه خواهیم ماند
«اگر برای چند لحظه سلامتی می خواهید هوای پاک داریم؛ اگر برای یک عمر سلامتی می خواهید غذای سالم داریم؛ و اگر بعد از آن همه شلوغی شهر و خستگی، سلامتی روحی می خواهید فضایی مناسب برای سیقل دادن به روح و ذهنتان هم داریم» این شعار مدیران باشگاه(باغ) ونک است؛ مدیرانی که یکی از بزرگترین  و زیباترین رستوران های تهران را در دل این باغ رویایی ایجاد کرده اند؛ رستورانی که اگر کمی بتوانید خودتان را از زمان حال بیرون بکشید توانایی این را دارد که  شما را یاد میهمانی های شلوغ و شاهانه دوران قاجار بیاندازد؛ چگونه؟ با ما همراه باشید تا درباره چگونگی اش بیشتر توضیح بدهیم.

اصل ماجرا این است که حدود 50 سال پیش وقتی یک عده آدم خوش ذوق تصمیم می گیرند پارک ملت را ایجاد کنند همان زمان ها زمینی عظیم در اطراف میدان ونک را هم درختکاری می کنند. همین درختکاری هم باعث بوجود آمدن بوستانی کوچک اما اختصاصی در دل این میدان می شود که قبل از انقلاب کانون وکلای ایران آن را در اختیار می گیرد، اما بعد از انقلاب وزارت کشور مالکیت این باغ را می خرد و در نهایت در سال 1372 توسط تعدادی از مهندسین و معماران ایرانی، بر اساس طرح و نقشه دکتر طلایی استاد دانشگاه تهران، پایه ابتدایی ایجاد باشگاه بزرگ ونک ریخته می شود که بعد از دو سال کار شبانه روزی نقشه اصلی این باشگاه که تلفیقی از باغ کرمان و باغ فین کاشان بود اجرا می شود. برای همین هم معماری داخلی این باشگاه دارای زیبایی ها و مناظر بی نظیری است که فقط در هنگام مراجعه به آن می توانید عمق این صحنه های طبیعی و زیبا را درک کنید، برای همین هم می گوییم وقتی بدانید در دل باشگاه ونک که مشتمل بر 30 هزار متر باغ است، رستورانی به اسم چایباغ طراحی شده که در آن رستوران می توانید انواع و اقسام غذاهای ایرانی را بخورید، احساس یک مهمانی قاجاری بهتان دست می دهد.

از چایباغ بیشتر بدانید
رستوران چایباغ تا کنون دوبار تعطیل اما در مدت کوتاهی دوباره بازگشایی شده است که آخرین بازگشایی آن 20 خردادماه همین امسال بوده است. بنابراین اگر در سال های گذشته به این رستوران رفته و غذاهای مختلف بین المللی خورده بودید، این ذهنیت را کنار بگذارید و بدانید که در دوره جدید و با مدیریت یک پزشک داروساز به نام آقای حلیمی که تجربه ای 20 ساله در مدیریت باشگاه ونک دارد، تجربه جدیدی در خوردن انواع و اقسام غذاهای ایرانی سپری خواهید کرد؛ تجربه ای که به اعتقاد آقای حلیمی در هیج کجای تهران قابل تکرار برای شما نخواهد بود. البته در تمام مدت حضورتان در رستوران چایباغ سعی کنید مانند مدیران این رستوران عشق تان را به درخت ها و باغ ها بیشتر کنید تا لذت حضور در باغ، بیشتر و بیشتر در وجودتان جاری شود.
در چایباغ چی بخوریم؟
با اینکه غذای ایرانی مهمترین منوی عمومی رستوران چایباغ است اما اگر شما تصمیم بگیرید به صورت ویژه مهمان دعوت کنید و تعداد مهمان ها به اندازه باشد می توانید انواع و اقسام غذاهای بین المللی از جمله چینی، ایتالیایی، فرانسوی و… را سفارش دهید برایتان آماده کنند چون باشگاه ونک با سه آشپرخانه مجزا و تجربه های مختلف توانایی آماده سازی همه نوع غذایی بسته به تعداد مهمان ها و نوع پیشنهاد شما دارد. هر چند که پیشنهاد ویژه مدیران رستوران چایباغ به شما همان غذاهای اصیل ایرانی است که به صورتی بسیار خاص و ویژه در این رستوران طبخ می شود. چرا که گوشت انواع کباب های زغالی این رستوران شامل کباب شاندیز، کباب فیله، کباب کوبیده و برگ از گوشت گوسفندهای شاندیز مشهد طبخ می شود. چون مدیران این رستوران هر هفته دام های زنده را از شاندیز به تهران می آورند و گوشت تازه همین دام های زنده را برای انواع کباب ها استفاده می کنند. ضمن اینکه جوجه کباب ویژه رستوران چایباغ هم مشتریان ویژه ای دارد به طوریکه این کباب به همراه فیله کباب متری و شیشلیک شاندیز در فهرست پرفروش های این رستوران قرار گرفته است.
البته در منوی عمومی این رستوران غذاهای دیگری مانند میگو کباب، شیر ماهی و ماهی قزل آلا هم برای کسانی که نمی خواهند غذاهای اصیل ایرانی را تست کنند وجود دارد. پیشنهاد ویژه ای هم که وجود دارد باقالی پلو با ماهیچه و گردن است که می گویند در هیج کجای تهران نمونه اش سرو نمی شود.
چقدر هزینه کنیم؟
قیمت های رستوران چایباغ با توجه به موقعیت و امکاناتی که به شما می دهد بالا نیست. تنها غذایی که قیمت بالایی دارد کباب فیله متری است که البته پرفروش ترین غذای چایباغ هم به شمار می رود. این کباب در منو 48هزار تومان قیمت خورده است. مابقی غذا ها از 10 هزار تا 28هزار تومان برایتان هزینه دارد. البته هیچ حق سرویسی از شما بابت خدماتی که بهتان می دهد دریافت نمی شود.

افطار در چایباغ
این همه ویژگی برای یک رستوران وجود داشته باشد آن وقت در ماه مبارک رمضان به پاتوق اصلی پایتخت نشین ها تبدیل نشود؟ تجربه سال های گذشته نشان داده که در اکثر 30 روز ماه مبارک رمضان میزهای رستوران چایباغ رزرو شده اند اما اگر می خواهید شماهم در این جمع بزرگ حضور داشته باشید در بعضی روزهای هفته به خصوص شنبه و یک شنبه ها می توانید شانس تان را برای رزرو میز امتحان کنید. منوی افطار رستوران چایباغ هم برای سال 91 حدود 8هزار تومان قیمت خورده و می توانید در کنار آن از غذاهای اصلی رستوران هم استفاده کنید.
از باشگاه ونک و رستوران چایباغ بیشتر بدانیم:
–    در کل مجموعه باشگاه ونک و به خصوص رستوران چایباغ بالاترین سطح بهداشتی رعایت می شود. به طوریکه کارشناسان آزمایشگاه دی هفته ای یک بار تمام پرسنل و مواد غذایی باشگاه و رستوران را تحت آزمایش های میکروبیولوژیکی قرار می دهند.
–    در باشگاه ونک تشریفاتی در سطح وزارت امور خارجه برقرار است. برای همین مکان بسیار مناسبی برای برگزاری همایش ها و به حساب می آید.
–    کترینگ رستوران چایباغ بزرگترین کترینگ تهران است به طوریکه روزانه بیش از 1000پرس غذا با 130 نوع تنوع غذایی تحویل می دهد. قیمت منوهای کترینگ هم از 7تا 17 هزار تومان متغیر است. البته کترینگ چایباغ فقط سفارش های مجالس و مهمانی های پرتعداد را قبول می کند!
–    در باشگاه ونک علاوه بر رستوران چایباغ رستوران های نارنج، آفتاب گردان، و ترنج هم خدمات رستورانی ارائه می دهند.
–    در سال های متعدد این باشگاه هم خدمات عروسی اراده می شود که آقای حلیمی مدیر این باشگاه می گوید این خدمات  و سبک چیدمان در سالن ها (به خصوص سالن خانم ها) مدرن ترین سبک در دنیا است. به طوریکه هم در اروپا و هم در آمریکا به خصوص در هالیوود به این سبک عروسی گرفته می شود. البته برای استفاده از خدمات عروسی باید از 3ماه قبل با مدیریت باشگاه هماهنگ کنید.

 

پست های مرتبط

ارسال دیدگاه

ابتدا نام خود را بنویسید و سپس در کادر بزرگتر دیدگاه را در آخر نیز ارسال را بزنید، توجه داشته باشید که دیدگاه ها پس از تائید نمایش داده می شوند، پس از زدن ارسال دیدگاه شما ارسال شده و در صف بررسی قرار می گیرد